Veelgestelde Vragen

Het product dat ik wil bestellen is uitverkocht. Komt het nog op voorraad?

Niet alle producten komen weer terug op voorraad. Je mag mij altijd mailen om te vragen of een product weer op voorraad komt of eventueel besteld kan worden. Ook kun je bij het artikel aangeven dat je een mail wil ontvangen als het weer is aangevuld. 

Ik ben op zoek naar een artikel die ik niet in de webshop kan vinden, mag ik jou daarvoor mailen?

Dat mag altijd! Wekelijks koop ik nieuwe producten in en ik houd dan graag rekening met jouw wensen. Laat het me dus vooral weten als je iets mist in de webwinkel, dan ga ik voor je op zoek. 

 

Ik wil graag een grotere hoeveelheid van een bepaald artikel bestellen, maar in de shop wordt aangegeven dat het artikel niet meer op voorraad is of dat er te weinig voorraad is. Kan het eventueel besteld worden?

Je kunt in de shop bij het artikel aangeven dat je een mail wil ontvangen als het weer op voorraad is. Al is het niet altijd zeker dat een bepaald artikel weer op voorraad komt. Neem dus gerust even contact met mij op, dan kan ik voor je nagaan of het artikel nog wordt na geleverd of dat ik het voor je kan bestellen. Ook als het om een kleine hoeveelheid of maar één artikel gaat, mag je mij altijd mailen.

 

Ik wil mijn bestelling annuleren. Kan dat? 

Als je je bestelling wil annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op, zodat ik de bestelling voor je kan annuleren. Indien je bestelling zich al in het logistiek proces bevindt, kan deze helaas niet meer geannuleerd worden.

 

Ik heb al een bestelling geplaatst, maar ik ben iets vergeten mee te bestellen. Wat nu?

Neem zo snel mogelijk even contact met mij op, dan kan het vergeten artikel wellicht nog aan je bestelling worden toegevoegd, mits je bestelling nog niet ingepakt of verzonden is. Op die manier betaal jij geen extra verzendkosten en bespaar ik op verpakkingsmateriaal.

 

Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar ben er toch niet helemaal tevreden over en wil één of meer artikelen retourneren. Kan dat?

Je hebt het recht om je bestelling te retourneren. Neem voordat je iets retour stuurt altijd eerst contact met mij op via e-mail en wacht af totdat je akkoord hebt om je bestelling te retourneren. Retourzendingen die niet van te voren zijn aangemeld en geaccordeerd worden niet in behandeling genomen. Klik hier voor de retourvoorwaarden

 

Ik heb mijn bestelling ontvangen maar deze is beschadigd. Wat nu? 

Als je denkt een beschadigd artikel te hebben ontvangen, neem dan zo snel mogelijk na ontvangst van je bestelling contact met mij op en stuur foto's mee van het beschadigde artikel, zodat ik kan beoordelen of het om een gegronde klacht gaat. Edelstenen kunnen van nature oneffenheden, putjes of krassen vertonen, dit is geen beschadiging en wordt niet als klacht geaccepteerd. Indien het om een gegronde klacht gaat, zal ik voor een passende oplossing zorgen. Neem altijd eerst contact op, voordat je iets retour stuurt.

 

Er is een stukje uit of er zit een krasje of deukje in mijn product. 

Edelstenen, mineralen, schelpen en fossielen zijn allemaal natuurproducten. De één kwetsbaarder dan de ander. Deze prachtige stukken worden vaak uit mijnen, grotten of diep uit de grond gewonnen. Sommigen zijn al miljoenen jaren oud! Het is dus niet vreemd dat er een oneffenheid in je stuk kan zitten zoals een insluitsel, inkeping, deukje of krasje. Dit is nu eenmaal niet te voorkomen en wordt dan ook niet als klacht geaccepteerd. Bij broze stukken zoals celestien kan er soms een stukje afbreken tijdens de verzending, ondanks stevig inpakken. Dit is niet te voorkomen. Indien je denkt een gegronde klacht te hebben, neem dan via e-mail contact op en stuur tevens foto's van het betreffende stuk mee. Aan de hand daarvan kan ik dan beoordelen of je klacht daadwerkelijk gegrond is.

 

Is het mogelijk om mijn bestelling op te halen?

Nee. Uitzonderlijk Apart heeft geen fysieke winkel en het is daarom niet mogelijk om bestellingen op te halen.

 

Wat zijn de voordelen als ik een account aanmaak?

De voordelen van een klantaccount zijn:

- Je hoeft niet elke keer dat je een bestelling plaatst je gegevens opnieuw in te vullen. Deze staan dan al ingevuld en hoef je alleen nog maar te controleren.

- Je kunt al je bestellingen bekijken.

- Je kunt de facturen van bestellingen inzien en downloaden.

- Je kunt de status van je bestelling inzien (in behandeling, betaald, verzonden).

- Je kunt de track & trace van een bestelling inzien.

- Je kunt zelf je gegevens ten allen tijde wijzigen.

 

Het is niet verplicht om een account aan te maken! 

 

Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt kiezen voor vooraf overmaken of betalen met ideal. Na ontvangst van het door jou verschuldigde bedrag, zal je bestelling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen (zaterdag en zondag zijn geen werkdagen) worden verzonden. 

 

Ik heb gekozen voor vooraf overmaken. Hoe lang heb ik de tijd om het bedrag over te maken?

Indien het verschuldigde bedrag niet binnen 5 werkdagen is bijgeschreven op de rekening van Uitzonderlijk Apart, zal je bestelling worden geannuleerd.

 

Ik heb bericht gehad dat mijn bestelling verstuurd is, maar ik heb nog niks ontvangen. Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?

Alle pakketten worden verstuurd met track and trace. Via deze link kun je zien waar je pakket zich bevindt. Voor vragen kun je contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Vanaf het moment dat ik jouw pakket namelijk heb overgedragen gaat de verantwoordelijkheid voor de bezorging over op de betreffende bezorgdienst.

 

Ik heb bij het bestellen aangegeven dat mijn pakket naar een afhaalpunt verzonden dient te worden, maar nu wordt het toch naar mijn huis-adres verstuurd?

Bij postnl is het niet mogelijk om brievenbuspakketten naar een afhaalpunt te versturen. Bij DHL is dit wel mogelijk. Alle pakketten worden verstuurd met track and trace. Via deze link kun je zien waar je pakket zich bevindt. Voor vragen kun je contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Vanaf het moment dat ik jouw pakket namelijk heb overgedragen gaat de verantwoordelijkheid voor de bezorging over op de betreffende bezorgdienst. 

 

Wat zijn buitenbeentjes?

Buitenbeentjes zijn artikelen die met hoge korting worden verkocht omdat ze niet helemaal aan de kwaliteitseisen voldoen of licht beschadigd zijn. Je vindt deze artikelen op de buitenbeentjes pagina.

 

Ik zie bij sommige producten "Uniek" staan. Wat betekent dit?

Als er in de product-titel staat "Uniek" dan wil dit zeggen dat je het product ontvangt dat op de foto's is afgebeeld. 

 

Ik wil graag meer weten over de werking van een bepaalde edelsteen. Waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Bij veel edelsteenproducten kun je de werking van de steen terugvinden in de beschrijving, maar je kunt ook kijken in het Edelsteen ABC. Hierin staat de werking beschreven van een groot aantal edelstenen. Deze lijst wordt regelmatig bijgewerkt. 

 

Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op! Ik help je graag verder.

 

♥ Nicole