Voordat je contact opneemt, kijk eerst even bij de veelgestelde vragen of jouw vraag ertussen staat.

 

Ik ben op zoek naar een mineraal of edelsteen die ik niet in de webshop kan vinden, mag ik jou daarvoor mailen?

Dat mag altijd! Wekelijks koop ik nieuwe producten in en ik houd dan graag rekening met met jouw wensen. Laat het me dus vooral weten als je iets zoekt, dan ga ik voor je op zoek. Schroom niet om te vragen; ik ga met alle liefde voor je op zoek, of het nu gaat om een knuffelsteen, een hangertje, een groter stuk of iets speciaals. 

 

Ik wil graag een grotere hoeveelheid van een bepaald artikel bestellen, maar in de shop wordt aangegeven dat het artikel niet meer op voorraad is of dat er te weinig voorraad is. Kan het eventueel besteld worden?

Neem gerust even contact met mij op, dan kan ik voor je nagaan of het artikel nog wordt na geleverd of dat ik het voor je kan bestellen. Ook als het om een kleine hoeveelheid of maar één artikel, mag je mij altijd mailen om te vragen of een artikel nog op voorraad komt of besteld kan worden. Je kunt ook in de shop bij het artikel aangeven dat je een mail wil ontvangen als het weer op voorraad is.

 

Ik wil mijn bestelling annuleren. Kan dat? 

Als je je bestelling wil annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact met mij op, zodat ik de bestelling voor je kan annuleren. Indien je bestelling al verzonden is, kan deze helaas niet meer geannuleerd worden.

 

Ik heb al een bestelling geplaatst, maar ik ben iets vergeten mee te bestellen. Wat nu?

Neem zo snel mogelijk even contact met mij op, dan kan het vergeten artikel nog aan je bestelling worden toegevoegd. Op die manier betaal jij geen extra verzendkosten en bespaar ik op verpakkingsmateriaal. Een stuk beter voor het milieu!

 

Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar ben er toch niet helemaal tevreden over en wil één of meer artikelen retourneren. Kan dat?

Natuurlijk mag dat. Je hebt het recht om je bestelling te retourneren, dat is geen enkel probleem. Zorg wel dat je product ongebruikt en onbeschadigd is en je het binnen 14 dagen na ontvangst retour stuurt. Meld je retour aan via het retourformulier.  Vul het formulier volledig in, print het uit en stop het bij je retourpakket. Heb je geen printer, dan mag je ook een briefje met het bestelnummer en je gegevens bijvoegen. Pak de artikelen stevig in, bij voorkeur in dezelfde verpakking als waar je ze in hebt ontvangen. Zodra je retour is ontvangen en gecontroleerd, ontvang je binnen 14 dagen je geld retour.  Lees voor alle voorwaarden even goed de algemene voorwaarden. De kosten voor het retourneren zijn voor jouw eigen rekening. 

 

Ik heb mijn bestelling ontvangen maar deze is beschadigd. Wat nu? 

Als je denkt een beschadigd artikel te hebben ontvangen, neem dan even contact met mij op en stuur eventueel foto's van het beschadigde artikel, zodat ik kan beoordelen of het om een gegronde klacht gaat. Edelstenen kunnen van nature oneffenheden, putjes of krassen vertonen, dit is geen beschadiging en wordt niet als klacht geaccepteerd. Indien het om een gegronde klacht gaat, zal ik voor een passende oplossing zorgen. Neem bij klachten altijd eerst even contact op, voordat je het artikel retour stuurt.

 

Er is een stukje uit of er zit een krasje of deukje in mijn product. 

Edelstenen, mineralen, schelpen en fossielen zijn allemaal natuurproducten. De één kwetsbaarder dan de ander. Deze prachtige stukken worden vaak uit mijnen, grotten of diep uit de grond gewonnen. Sommigen zijn al miljoenen jaren oud! Het is dus niet vreemd dat er een oneffenheid in je stuk kan zitten zoals een insluitsel, inkeping, deukje of krasje. Dit is nu eenmaal niet te voorkomen en wordt dan ook niet als klacht geaccepteerd. Bij broze stukken zoals celestien kan er soms een stukje afbreken tijdens de verzending, ondanks stevig inpakken. Dit is niet te voorkomen. Het is natuurlijk een ander verhaal als een stuk gebroken of in stukjes aankomt. Indien je denkt een gegronde klacht te hebben, dan mag je contact met mij opnemen en foto's van het betreffende stuk meesturen. Aan de hand daarvan kan ik dan beoordelen of je klacht daadwerkelijk gegrond is en naar een passende oplossing zoeken.

 

Is het mogelijk om mijn bestelling op te halen?

Uitzonderlijk Apart heeft geen fysieke winkel en het is daarom niet mogelijk om bestellingen op te halen.

 

Wat zijn de voordelen als ik een account aanmaak?

De voordelen van een klantaccount zijn:

- Je hoeft niet elke keer dat je een bestelling plaatst je gegevens opnieuw in te vullen. Deze staan dan al ingevuld en hoef je alleen nog maar te controleren.

- Je kunt al je bestellingen bekijken.

- Je kunt de facturen van bestellingen inzien en downloaden.

- Je kunt de status van je bestelling inzien (in behandeling, betaald, verzonden).

- Je kunt de track & trace van een bestelling inzien.

- Je kunt zelf je gegevens ten allen tijde wijzigen.

 

Het is niet verplicht om een account aan te maken! 

 

Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt op dit moment kiezen voor vooraf overmaken of betalen met ideal. Bij vooraf overmaken, wordt je bestelling verzonden zodra je het verschuldigde bedrag handmatig hebt overgemaakt naar Uitzonderlijk Apart. 

 

Ik heb gekozen voor vooraf overmaken. Hoe lang heb ik de tijd om het bedrag over te maken?

Indien het verschuldigde bedrag niet binnen 5 werkdagen is bijgeschreven op de rekening van Uitzonderlijk Apart, zal je bestelling worden geannuleerd.

 

Ik heb bericht gehad dat mijn bestelling verstuurd is, maar ik heb nog niks ontvangen. Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?

 

Als je pakket is verstuurd met track & trace kun je via die link precies zien waar je pakket zich bevindt en wanneer het bezorgt wordt. Via deze link kun je ook eventueel de bezorging wijzigen of het pakket op een afhaalpunt laten bezorgen. Denk je dat er iets is mis gegaan? Neem dan contact met mij op en ik help je graag verder. 

 

Is jouw pakketje met briefpost zonder track & trace verstuurd? Soms kan het wat langer duren voordat briefpost bezorgt wordt als gevolg van drukte bij postnl. In de regel bezorgt postnl briefpost binnen 1 - 3 bezorgdagen (maandag en zondag zijn géén bezorgdagen). In een enkel geval duurt het wat langer, maar als je je pakketje na 5 bezorgdagen nadat het is verstuurd nog steeds niet ontvangen hebt mag je even contact met mij opnemen en help ik je graag verder.

Houd er dus rekening mee dat zondag en maandag géén bezorgdagen zijn en je dus in principe pas contact kunt opnemen als een week nadat je brievenbuspakketje is verzonden, je je pakketje niet hebt ontvangen. Vraag ook altijd eerst even na of het pakketje niet per ongeluk bij de buren is bezorgt. 

Via de postnl-app kun je bij "mijn post" in de meeste gevallen zien welke briefpost er naar je onderweg is, maar ook hier geldt dat dit niet altijd accuraat is en het soms iets langer kan duren voordat je briefpost daadwerkelijk bezorgt wordt. 

 

Ik heb bij het bestellen aangegeven dat mijn pakket naar afhaalpunt verzonden dient te worden, maar nu wordt het toch naar mijn huis-adres verstuurd?

Het is helaas NIET mogelijk om brievenbuspost naar afhaalpunten of pakketautomaten te versturen. Dus als je bestelling met briefpost of als brievenbuspakket wordt verstuurd en je geeft aan: levering naar een afhaalpunt, wordt je bestelling verzonden naar het opgegeven factuur-adres.

 

Wat zijn buitenbeentjes?

Buitenbeentjes zijn artikelen die met hoge korting worden verkocht omdat ze niet helemaal aan de kwaliteitseisen voldoen of licht beschadigd zijn. Je vindt deze artikelen op de buitenbeentjes pagina.

Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met mij op!